So-net無料ブログ作成

塩原林間学校(1日目) Shiobara Outdoor School Day 1 (Grade 3) [3年生]

3年生が塩原への林間学校に出発しました。3年生にとっては初めての宿泊行事です。楽しい2日間になるといいですね。

天気もよく,みんな元気に出発しました。

The 3rd graders left today for Shiobara Outdoor School. This is the first time for them to go on an overnight field trip.  Let's hope they have a great two days.  The weather was nice and everyone was feeling well when we took off.

140722rinkan-1.jpg 

140722rinkan-2.jpg

回顧の滝(みかえりのたき)で記念撮影です。

Here is a group picture in front of Mikaeri Waterfall.

140722rinkan-3.jpg 

いい天気の中,気持ちよく箒川ぞいのハイキングをすることができました。昼食のときには沢で楽しく遊びました。冷たい水の感触が印象に残りました。

We had great weather as we hiked along the Houki River.  We had lunch and then played next to a marsh.  Bringing cold water to drink was refreshing on such a warm day.

140722rinkan-5.jpg 

木の葉化石園で説明を聞いています。はるか昔の植物のあとを見ることができ,子どもたちも興味津々です。

Here we are listening to an explanation at Konoha Kasekien (Fossil Museum).  The kids were amazed as they could see the remains of old vegetation.

140722rinkan-6.jpg 

今日お世話になる旅館に着きました。おいしいすいかをいただき,1日のつかれをいやしました。

We arrived at our hotel and were able to eat some delicious watermelon as a reward for a long day's journey.

140722rinkan-7.jpg 


nice!(0) 
共通テーマ:学校

nice! 0