So-net無料ブログ作成

3年生林間学校(2日目) Shiobara Outdoor School Day 2 (Grade 3) [3年生]

  林間学校2日目の朝。外に出てのラジオ体操から1日がスタートします。まだ、ちょっぴり眠そうな子どもたちです。

 

  Day 2 started off with calisthenics in the morning and the kids were still a bit sleepy. 

 

mini_DSCN1367.jpg

  宿に戻って朝ごはん。おいしいごはんを用意していただきました。もりもり食べて1日のパワーをたくわえます。

 

  We went back into the hotel and had an ample breakfast to prepare us for the day ahead.

 

mini_DSCN1381.jpg

  今日最初の目的地は箱の森プレイパーク。2つのグループに分かれて、陶芸や、おもしろ自転車、サイクル列車などを楽しみました。何をするにも友達と一緒で、みんなとても楽しそうな表情をしています。

 

  Our first destination for today was Hako no Mori Park.  We split up into 2 groups and enjoyed making pottery and riding various kinds of bicycles.  It didn't matter what we did because everyone had a great time playing with their friends.

 

 mini_DSCN1445.jpg

mini_DSCN1411.jpg

mini_DSCN1469.jpg 

  続いては千本松牧場でのジンギスカン。自分たちで頑張って焼き、おいしそうに食べていました。ご飯を5回もおかわりしたよ!という子も。帰りのバスが心配になりました。

 その後はお土産選びです。みんな真剣なまなざしで品定めをしていました。

 

  We then set off for Senbonmatsu Farm and enjoyed fried mutton for lunch.  The kids enjoyed frying the meat themselves.  One kid even had FIVE helpings of rice! (We were a little worried if he would be okay on the ride home.)

 

  After that we hit the souvenir shop and the kids carefully examined everything to find the best gifts.

 

  mini_DSCN1482.jpg

mini_DSCN1497.jpg

 1時間ほどバスに揺られ、学校に到着。帰りのバスではさすがに疲れた様子の子どもも多く、ゆっくりしながら学校に戻りました。学校に着くと、みんなでお祈りをしました。小学生になって初めての林間学校でしたが、みんなで元気に帰ってくることができ、大満足の1泊2日になりました。

  There were many tired faces on the way home and the bus rocked many of them to sleep.  After returning to school, we gave thanks to God for a safe trip.  This was their first outdoor school since entering elementary and it was a great two day trip.

mini_P1000443.jpg


nice!(1) 
共通テーマ:学校

nice! 1