So-net無料ブログ作成

夏の体験学習 Summer Field Trip (Grade 6) [6年生]

6年生は,夏の体験学習に東京へ行ってきました。
The sixth graders went to Tokyo for their summer field trip.

社会科の学習を兼ね,2学期に学習する予定の国会議事堂を見学しました。ふだんテレビで見たことがある建物や本会議場を実際に見ることができて感動しました。
During second term we are planning to study about the National Diet in social studies so we decided to take a field trip to the Diet building to help give them a better understanding.  The kids were excited to see the building and the main meeting room which they had only seen on TV.

廊下にしいてあるじゅうたんや,壁や柱に使われている大理石の説明を聞き,重厚さを実感しました。
They were also able to see and hear an explanation of the carpet in the hallway and the marble walls and pillars in the building.

140724taiken-1.jpg

140724taiken-2.jpg

お昼は,議員会館でお弁当を食べました。朝早く出発してきたので,おなかがすいていたのか,あっという間に平らげてしまった子も…。
We then had lunch in the Diet's cafeteria.  Because of leaving early in the morning, the kids were very hungry and some of them finished eating in the blink of an eye.

140724taiken-3.jpg

140724taiken-4.jpg

午後は日本未来科学館に行きました。日本の科学技術の粋を集めた,とてもリアルなアンドロイドのなめらかな動きに驚きました。シンボルのジオコスモスもとてもきれいでした。
In the afternoon we went to the National Museum of Emerging Science and Innovation.  We were able to see some of the best of Japan's science and technology, including a very smooth moving android.  We were also able to see the beautifully designed Geo-Cosmos.

140724taiken-5.jpg 

帰りは道が渋滞していましたが,金色に映るスカイツリーを見ることができました。
Because of a traffic jam on the way home, we could see a golden version of Sky Tree.

140724taiken-6.jpg 


nice!(0) 
共通テーマ:学校

nice! 0