So-net無料ブログ作成

秋の遠足に行ってきました(2年) 《秋の遠足トピックス》 Mashiko Field Trip [2年生]

 晴天にも恵まれて,みんなの笑顔がいっぱいの遠足になりました。
  Everyone was full of smiles today as we were blessed with beautiful weather for our field trip.

 午前中は益子町にある「つかもと製陶所」でお皿に絵を描きました。前日までに考えたデザインスケッチを見ながら一生懸命に描いていました。完成してわたしたちの手元に届くのは1ヶ月後です。できあがりが楽しみです。
  In the morning we went to Tsukamoto Porcelain in Mashiko and painted pictures on plates.  While looking at the sketches they made, they did their best painting their plates.  It will take a month for the finished products to come in.  We can't wait to see what they look like.

  午後は同じ益子町の「ヤマザキ農園」でサツマイモほりをしました。畑の中のサツマイモを探して土を掘り進めます。土の中からイモが顔を出したら渾身の力をこめて引っこ抜きます。大きなサツマイモがとれたときには子どもたちは満面の笑顔になりました。
  In the afternoon we stayed in Mashiko and went to Yamazaki Farm to dig up sweet potatoes.  We entered the field, found the sweet potatoes and started digging up the soil.  When a potato appeared the kids pulled with all their might.  If they were able to get a big potato, they were grinning from ear to ear.

 思い出に残る素敵な遠足になりました。つかもと製陶所様,ヤマザキ農園様,たいへんお世話になりました。ありがとうございました。
  We had a great time today and made many fond memories.  A big thanks to Tsukamoto Porcelain and Yamazaki Farm for hosting us today.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

9.jpg

10.JPG

《集合写真》 ※クリックすると拡大表示します。
Class Pictures (click to enlarge)

【1組】 Class 1
2-1.JPG

【2組】 Class 2
2-2.JPG

【3組】 Class 3
2-3.JPG 


nice!(0) 
共通テーマ:学校

nice! 0